Välkommen till min träningsblogg


Hej, kul att just du tittar in på min nya blogg,
här kommer det att bloggas om framförallt löpning,
med inriktning på Ultra.
Men även annan träning som kommer att
få din kropp att må ännu bättre, följ med
och inspereras av en aktiv livsstil.

Välkommen
Gax-Staffan

30 juni 2010

Jättelångt fast ändå inte......

Som tur är går min träning bättre än mitt bloggande :=) cykling till och från jobbet börjar ge resultat. Långpass när det passar familjen funkar hyftsat bra. Det är ingen lätt ekvation kan jag medela och till råga på allt har det varit tidiga och sena dagar på jobbet inte helt optimalt. Men jag ska inte klaga det finns de som har det värre.

Eftersom mina Ultra kompisar sprang "Jättelångt" måste även jag flika in med min erfarenhet av loppet.
År 2009 gick starten av första versionen av loppet och det var bla. jag, Mia och Zebban skulle testa lång lopp i tuff terräng. Vi klarade av loppet och var överlykliga över ens klarat av distansen tiden var inget vi reflekterade över, vi kom i mål det var det viktigaste.

Det var under de som jag för första gången hörde talas om The race (Gax 100 miles) jag mins exakt vilken backe Zebban började prata om loppet. Kommer så väl ihåg hur jag nästan tappade hakan när han berättade att det var en mara mellan varje station, hur fasen skulle man klara av ett sådant lopp.

Men det var ändå något som jag blev biten av testa gränsen som är möjligt för människa,n jag såg mig stappla in på mål linjen i vetskap att jag gav allt som fanns under loppet.

Nog för att jag har testa min kropp till det yttersta men 160 km skulle det verkligen gå, springa så långt.
Mycket surfarande på olika siter och framför allt långa samtal med Fredrika, hon som vet väldigt mycket om Ultra.

Vad hände, vi grejade hela distansen och de mål vi hade satt upp var att komma exakt i mål.
När jag tänker tillbaka på loppet mins jag bara glädje och skär glädje nästan så jag får gåshud av bara tanken, så underbart var det. Men nu gäller det att blicka framåt och planera för årets lopp och jag det börjar närma sig, tyvärr hade jag tänk vara med på Hornstull-Järna men måste vika mig för famlijen. Planen är att köra ett långpass men utan flera långa stopp som det ibladn det kan bli om man är flera deltagare .Planen är att köra minst 6h skogen troligen längs Sörmlandsleden vilket jag verkligen ser framemot och behöver. Visst min sköna tur under midsommar längs Prins Bertil Stigen(45 km) var oxså trevligt men trail är något extra :=)

Återkommer med lite tur om långpasset efter helgen

/Ha en underbar dag Gax-Staffan

2 kommentarer:

  1. Hej staffan
    Kul att du bloggar igen. synd att du inte kommer med på H-J i helgen.
    Jag har hittat en riktigt trevlig trail tur mellan Ågesta i Farsta och Paradisets naturreservat 26km T/R som du borde testa.


    Leffe Å

    SvaraRadera
  2. Ser fram mot att läsa om er upplevelse på Gax. 24 mil är sjukt långt!

    Leif - vad är det för en intressant tur?

    SvaraRadera

Tack för att du gör mig glad och kommenterar min blogg