Välkommen till min träningsblogg


Hej, kul att just du tittar in på min nya blogg,
här kommer det att bloggas om framförallt löpning,
med inriktning på Ultra.
Men även annan träning som kommer att
få din kropp att må ännu bättre, följ med
och inspereras av en aktiv livsstil.

Välkommen
Gax-Staffan

3 maj 2010

Cykling och Hammarbybacken......


Godkväll,

Long time no seen

Tyvärr hinner man inte alltid blogga så mycket med jobb,famil och träning.....

En kort uppdatering av träningen under veckan resulterar i totallt ca:600 min träning.
Har numera övergått nästan helt till cykling till och från jobbet, som tar mellan 24-27 min beronde på om Pc följer med hem eller inte. I fredags var det tänkt att en arbetskollega och jag själv skulle testa lunchlöpning, som säkert flera andra gör.

Jag hade skickat över ett förslag på upplägg och han var med på noterna samt insåg att det skulle bli tufft, men kanske inte så tufft.....

Förslaget var följande: 10 min uppvärming, 10 min i nästan prat tempo, 12 min i spyfart och 10 min nedvarvning. Vid tredje blocket(det viktigaste) gick ökningen bra till en start när vi närmade backen som kom väldigt lämpligt tappade vi tempo. När vi äntligen var uppe var jag nära att ringa 112 hjälp och pust och stön han var helt slut. Han totatlt tagit helt slut fick stå och hämta andan i 1 min och då hade vi endast kört i knappt 4 min i block 3. Han insåg att målet SUB 40 måse han kämpa hårt och köra pass i tufft tempo annars når han inte målet. Ni kanske undrar om det flera pass med arbetskollegan eller om totallt sågar mig NIX, han ser fram emot nästa pass nu på fredag :)

Själv kändes passet lätt och bekvämt och trots hård kamp med andra cyklister varje dag så gick löpningen riktigt bra, klart nöjd. Som jag har berätatt tidigare har jag mina långpass på söndagar och även den är söndagen. Steg upp 6.00 och var utanför porten 6.25 brrr lite kallt men solen borde värme lite trodde jag..... Efter ett 4 km inser jag att det är nog läge att inte köra långpass uan vi behöver ändra strategi annars kommer jag frysa ihjäl mig, Så istället för långpass blev det först snabb distans i skogen(ca:5.20-5.30 tempo obanad i 18km ) sen 3* hammarbybacken inför Rogers Bergstävling backe jäklar var det är jobbigt men kul.

Så det var veckans träning i ett långt mail sorry....

Hur många timmar fick du ihop under förra veckan?

/Gax-Staffan

1 kommentar:

  1. Trevligt med lite gemensam lunchjogg, det skull e jag också behöva få in. Det blir tidseffektivt.

    Hammarbybacken fick ett besök av mig nu ikväll. Fyra gånger upp och ner fick räcka så här i premiären. Nu är det bara att bygga på med fler intervaller framöver. Sjukt jobbigt är det i alla fall!!

    SvaraRadera

Tack för att du gör mig glad och kommenterar min blogg