Välkommen till min träningsblogg


Hej, kul att just du tittar in på min nya blogg,
här kommer det att bloggas om framförallt löpning,
med inriktning på Ultra.
Men även annan träning som kommer att
få din kropp att må ännu bättre, följ med
och inspereras av en aktiv livsstil.

Välkommen
Gax-Staffan

12 mars 2010

Pump up the volyme



Hej du

För visst ska man vara glad snön smälter sakta men säkert och under veckan har det snorkkats som aldrig förr...

Nästan hela veckan har det åkt SL till jobbet för att inför hemvägen byta om till löpkläder och njuta av skön tur. I Fredags hade jag lovat att inte springa hem utan åkte SL, direkt när jag klev in i vagnen kände jag suget att springa. För hur trist är det inte att stå i en vagn och fördes som kreatur i boskapsvagn I hate it!!

Under en av mina turer hem i veckan bestämde jag för att det är dags att öka tempot och då framförallt mera mängd.
Med start i nästa vecka är det premiär att springa till jobbet och även hem, allt för att njuta av vädret och få mera träning. Jag tror att läget är rätt för mitt kommande mål TEC om jag tittar i mina gamla notering inför Gax 100 miles gjorde jag ökningen tidigare men nu är det en annan årstid så vi får ta det som det är.

Nu hoppas jag kunna springa med en mindre ryggsäck trots allt vägde min nyvarande ca:7kg med alla kläder, nu är tanken att slippa jacka,skor det väger mest. Hur mycket den nya ryggan kommer att väga vet jag inte det får vi se, dessutom ska det bli kul och se hur mycket snabbare det kommer att gå. Trots allt har jag en kort distans som ska avverkas slutet av månaden som jag nästan har glömt.

Den klart största nyheten som händer i helgen är äntligen är F1 premiär helg som jag har väntat, ni anar inte.

/Gax-Staffan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du gör mig glad och kommenterar min blogg