Välkommen till min träningsblogg


Hej, kul att just du tittar in på min nya blogg,
här kommer det att bloggas om framförallt löpning,
med inriktning på Ultra.
Men även annan träning som kommer att
få din kropp att må ännu bättre, följ med
och inspereras av en aktiv livsstil.

Välkommen
Gax-Staffan

23 juli 2010

Äntligen packad....



Nu har en del av mina saker som ska användas under loppet (Gax Trans Scania) åkt ner till skåne med hjälp av Kattis Tack.
I tron att allt var nerskickad insåg jag inte hur mycket saker som egentligen behövdes, så nu finns resten av sakerna i min bil. Det betyder att vår semester bil kommer att vara packad på alla sätt med löparsaker, mindre glad sambo......

Den som tidigare trodde att löpningen var en sport där det endast behövs ett par skor minstar sig....

Inför loppet har jag packade följande:

3 par skor, size 40,42 och 43,5 alla olika skor
6st funktions t-shirts
2par halv långa tights
1par långa tights
2st löpar jackor
4 par strumpor
2st långärmade tröjor
Mössa, vantar vet aldrig hur vädret blir
Första hjälpen förband
Värmefilt
Pannlampa med extra batt
Extra ström till Garmin
Två olika vätske bälten/ryggor
Salt tabletter
Runes kakor
Perpertium
Resorb
Skavsårs plåster
Portabel laddare för Telefon
Sovsäck
Keps
handduk
Våtserveter
Tandborste
Linser/linsvätska

Det som jag inte har fått med mig(mat,dryck) nu kommer det att finnas tid att inhandla när vi är i skåne. Samtidigt är det nu som man funderar har jag tränat tillräckligt, kanske att man ska ha kört något till långpass eller..... Nu är det lite sent att tänka så men tankarna kommer och går,för hur ska man veta hur man ska träna för ett lopp på 153 miles -?

Nu väntar några veckors kortare löprundor i skogen kanske även längs den underbara Prins Bertil stigen, innan färden till sydligare breddgrader börjar.

Fasiken, nu är det nära tills loppet startar, såg i den senaste startlistan och några till har adderas till starten. Alla kommer säkert inte vara med av olika anledningar, för lite träning etc. Däremot vet jag två personer som kommer stå vid skånes vattentorn taggade till max och siktet inställt på att komma i mål no mather what.

/Gax-Staffan

4 kommentarer:

  1. Så himla häftigt! Ska bli grymt kul att läsa om ert äventyr. Du efterlyste tips men jag vet inte om jag har några. Våra etapper var ju inte i närheten så långa och krävande som det ni har framför er. För egen del tycker jag energin är viktigast, att äta INNAN man börjar tjura ihop. För är huvudet med kan man övertala resten av kroppen att hänga med lite till :) Sen tyckte vi livet blev lättare av att dela upp sträckan i mindre delsträckor med tillhörande belöning... typ 1 timme till nästa turkiska peppar :) Utrustningsmässigt verkar du ha tänkt på allt. Jag tror det kommer att gå hur bra som helst. Är lite sugen på att komma och peppa er lite längs vägen, får se om jag får ihop det!

    SvaraRadera
  2. Det ska bli jättespännande att följa hur det går för er. Jag tror såklart att ni kommer komma i mål med ett leende som ni brukar :)

    SvaraRadera
  3. Hej Staffan
    Blir lite nyfiken gällande extraström till din Garmin. Hur fixar du det? Finns det någon bra produkt att köpa?
    Marcus

    SvaraRadera
  4. Haha jag undrar som Marcus!

    Och lycka till!

    /Christian

    SvaraRadera

Tack för att du gör mig glad och kommenterar min blogg